Saturday, January 23, 2010

Blir trött samt ledsen.
Vi tvättar sjukt mycket tvätt.Och när den kommer ur maskinen märker man att det STINKER sköljmedel alternativt något storpacksuperomiljövänligt tvättmedel. Hur mycket doserar folk?
1 liter till varje tvätt eller?
Det sjuka är att lukten sitter i även om man tvättar om grejerna.
Mitt huvud exploderar.Jag tål inte lukten.Det sticker i ögonen,i huvudet,i halsen.Får en huvudvärk som aldrig ger sej.
Har seriöst ont i huvudet två dagar efter att jag varit och tvättat i tvättstugan.
Iallafall varannan gång vi tvättar så händer det här.Och inte går det att spola ur maskinen eller nått sånt..eller?
Sköljmedel är dessutom världens miljöbov,vet inte folk det vid det här laget?

Jag vill inte att mina barn ska ha kläder som är indränkta i parfym.Vi vill inte sova i lakan av senapsgas.
Ska det vara så jävla svårt att dosera lagom om folk nu så gärna vill använda sköljmedel?

1 comment:

  1. Skriv en jävligt arg lapp, det är sånt man har gemensam tvättstuga till.

    ReplyDelete