Thursday, May 27, 2010

Känns som jag druckit rödvin.
Suttit någonstans där det är varmt.
Trött i ögonen.
Är sugen på rödvin.När kan det komma bli aktuellt?

Dum,ful unge backade över min pojke med parklekscykel.På flit.
Dumma,fula föräldrar slänger sej över sopbubbelvatten fast det är massa barn som väntar på sin tur.
Människor tror jag kan stå och kallprata när mina barn är hysteriska och vill att jag ska vara en bläckfisk.
Låt mej bara vara,eller ge mej ett jävla handtag,istället för;
"är de tvillingar?"
Ja,gissa.

4 comments:

  1. alltså seriöst hade jag varit med hade jag nitat ungen som cyklade över lillpojken.
    ingen gör illa honom och där med basta.
    stryk ska den ha. den cyklande ungen

    ReplyDelete
  2. stod en bit bort..o så ser jag att knut ligger under cykeln o ungen bara fortsätter backa...mamman sa inte ens åt han..det var en annan pappa som gick fram o rädda knut innan jag hann..lilla knutsi..

    ReplyDelete
  3. känner igen rödvinskänslan. när det nästan sticker lite i kinderna.

    andra barn alltså.. hur skydda dem från andras osnutna ungar? typ fyraåringar som rusar in i en klump med ettåringar på öppna förskolan och kastar arga bollar, skriker. mammorna med en kaffekopp som inte gör någonting, inte ens ett lamt "nej".

    ReplyDelete
  4. ja det är ofta de där 4åringarna..slänger saker helt vilt omrkring sej..springer över småbarnen..ingen som förstår att de är för stora för att vara på öpnna förskolan

    ReplyDelete