Monday, April 26, 2010


Typiskt.Har blivit omständigt att vara i lekparken med barnen,när jag är själv.
Två 1,5 åringar som rymmer och turas om att bli hysteriska när man hämtar dem.
Jag springer som en skållad råtta.
Känns som andra föräldrar blir imponerade dock,tänker inte sticka under någon stol med att jag älskar sånt.
Får beundrande blickar när jag kan bära två barn samtidigt.
Inte mer än rätt förvisso.

Annars känner jag mej ofta som en,inte vet jag,haffsig förälder(inte nödvändigtvis negativt menat..)
Gossebarnet bajsade på sej i lekparken...oj har aldrig såna där blöta servetter,hade torra servetter och vatten med mej dock,så ingen panik...alla har med sej små burkar och lådor med kex i. Alla har galonbyxor på barnen (känner lite det är liksom 15 grader och strålande sol? Vill de ånga barnen till döds?)...Alla pratar om mattider och sånt...
Har gått nästan två år...och ibland glömmer vi bort i stil med att vi borde ha lagat lunch för längesen...
Nåväl,är bra på annat.

Imorgon ska vi till skansen.
Kul.
Herrå.

3 comments:

  1. De överlever nog ändå, viktigare med föräldrar som tar sig tid att vara med sina barn istället för att ge dem mat exakt på minuten och vara stissig över att barnen har en fläck på tröjan

    ReplyDelete
  2. du är grym!

    P.S. HAHA! ånga barnen till döds... D.S.

    ReplyDelete
  3. yohan..visa ditt anleta här oftare!! o andra sidan är det ju en positiv överraskning varje gång

    ReplyDelete