Monday, November 23, 2009

Håller på skriva ett "cv".Vill gärna dra mej till minnes en sak.En gång (kanske 2005) innan jag hade någon som helst insyn i resturangbranschen (som jag däremot har nu??)sökte jag ett jobb som "julbordsnisse".Skulle vilja se vad jag skrev,trodde nämligen att det gick ut på att vara en tomtenisse som gick omkring för att öka julkänslan...vara mer som en del av inredningen kan man säja. Julig.
Utklädd-inga problem
Vara trevlig-inga problem.
Något sådant trodde jag jobbet gick ut på.
Fint.
Jobb som är i stil med mitt imaginära nissejobb är förslagsvis studiovärdinna på Nyhetsmorgon. Al har en kompis som jobbar på tv4 men det enda matnyttiga den relationen gett är att jag vet slumpmässigt vald fakta om några hallåor.Inga studiovärdinnejobb har alltså förmedlats.

No comments:

Post a Comment